Farah Kicap
I can fly
Wednesday 22 May 2013 • 21:51 • 0 comments

Everyone has a past, and they moved on. But what happens when someone in the past, comes back and wants to be with you like the old days. I think it's common. Normal bagi such situations like this untuk jadi dalam hidup manusia sekarang. Ada orang kata, 'dah ludah aku takkan jilat balik'. Tapi kau kena faham jugak ada manusia ni kadang kadang cakap tak serupa bikin. Sebab apa? Sebab yang akan jilat masa silam balik tu hati. Macam orang kata, kalau dah hati nak. Kau buat apa pun takkan jadi batas. Kalau nak tu, nak je.

Tipu untuk kata aku tak pernah ada dalam situasi macam ni. Dah banyak  Sampai aku boleh label diri aku sebagai satu perkataan yang kesat - bodoh nak mampus. Sebab pada aku, aku bagi peluang untuk betulkan keadaan, tapi manusia tak berubah. Memang menyakiti aku tu satu hobi. Memang best. Aku patut dapat piala pusingan untuk ujian Allah yang kental kalau ada such awards like that. 

Disebabkan ikutkan perasaan, sebab belum completely move on and dia datang balik. Aku dengan tak fikir secara masak nya akan cakap ya. Bodoh kan, tu lah belum matang. Tapi aku takde terus cakap ye semata mata. Sedarkan diri aku. Everyone deserve a second chance. So kalau nak cuba, cuba lah.

Mungkin dulu aku selalu cuba. Memang tiap tiap kali aku cuba, benda takkan jadi. Benda bodoh yang orang buat tu, dia repeat je balik. Tak guna kan? Jadi buat apa. Makin hari, umur aku makin meningkat. Dan aku dah boleh fkir pakai otak aku instead of lutut & bontot aku.

Jadi, aku decide. Untuk tidak repeatkan apa apa lagi dari masa silam dgn sesiapa. Sebab aku penat. Aku tak berpaling lagi dengan orang lepas. Dan sekarang, mulalah masing masing dapat karma lepas apa yang diorg dah buat. Mintak maaf, nak balik. Tapi sorry, aku dah lain. Kau belajarlah pengajaran yang aku bagi ni. Kan aku dah kata, what goes around comes around. Kau tinggalkan aku untuk dia, dia tinggalkan kau untuk orang lain. Seronok kan perasaan tu ? Geez, feel it ! :)

Tapi sekarang aku nak persoalkan. 
Okay fine, kau dah move on. Kau dah taknak benda benda lepas biar orang merayu kat kau kau bagi dia flying kick puk pak puhh. Kemungkinan besar, hati kau dah terpegun dgn orang lain setelah hampir setahun kau elak hati kau dari committed dgn sesiapa pun.

Tapi.

Andaikata orang yang kau sayangkan tu, ada masa silam jugak. Andaikata masa silam dia yang datang menghantui diri dia, apa jadi dgn engkau kalau dia pilih masa silam dia instead of engkau? Selepas tu, mana engkau nak berpaling tadah? Mana engkau nak hala tuju hidup kau balik be back on track stabilkan diri?

Kau kena tahu satu benda. Kita nak move on, kita ni otak paksakan kita untuk jangan terima benda lama. Tapi kita kena tahu jugak, yang tak semua orang macam kita - macam aku. 
Jadi andaikata satu hari kau pilih untuk berada di masa silam dengan bidadari silam engkau. Aku minta maaf. Aku redha.



" Never say goodbye, I wouldn't want to say Goodbye "
Through out the years, I never did. They did.


PASTFUTURE

O W N E R
Basic Biography

- Name : Nur Farah Hafizah Binti Abdullah
- Nickname : Just more comfortable, Farah
- Birthday : 07/August/1994
- Years : 19 years old
- Current City : Malacca
- Status : Azeem's
S O U L M A T E
I wish we can be together, Azeem Bin Abdul Rahman

Daisypath Anniversary tickers


C B O X


H I S T O R Y

  • I need strength.
  • Freedom
  • A new beginning, my new beginning.
  • Kenapa EX?
  • Adakah ini kelukaan?
  • Kesabaran.
  • I know you're not the best person in the world but...
  • Long Distance Relationship, who said it's not even...
  • Kalau EX BF/GF datang kembali
  • Can you completely accept someone regardless of th...

  • D' Credits
    © Skin by Nur Aliaa Header by Atiqah Jaidin. Image from . Do tell me if I do not credit yours. Don't open my page source!