Farah Kicap
I need strength.
Wednesday 22 May 2013 • 07:49 • 0 comments


I miss the old me.
I miss the old  I used to be.

The one that always tries to change the bad perspective to a good one. Always trying to make everything around her seem positive and yet brilliant to live with. I miss being, happy. Truly happy eventhough there's so much tht's been thru in and out of my life. Cukup cukup lah rasa dissapointed yang teramat. Yang buat diri kau ranap sikit sikit, lama lama sebahagian besar diri kau dah cukup ranap dari sebelumnya.Aku tahu, aku tak mampu putar balik masa untuk elak certain things to happen. Tapi,aku selalu berdoa agar Allah dengar rintihan aku. Kuatkan hati aku,walaupun aku tak dapat minta dia kurangkan masa masa susah aku, aku hanya perlukan kekuatan yang cukup. Sebab aku masih lagi mencuba untuk bangkit kan diri aku semula.
Payah memang payah, tapi aku mesti tanam dalam otak. Yang aku perlu langkah ke depan.Pernah tak kau rasa. Kau ada conflict dengan diri kau sendiri. Dan kau bercakap dengan diri kau sendiri.

Some people tend to think it's a weird way to communicate,which is with your own self. But to be true, somehow these past few months, the only one truly person that can calm me down and stick with me thru thick and thin is myself. Diri aku yang dah jatuh, tapi mencuba habis habisan untuk bangkit semula.Pagi pagi, bila aku pandang cermin, sambil sikat rambut. Aku selalu rasa kesian kan diri aku sendiri. Aku tak perlu mengharap orang kesian kan diri aku, aku yang patut belajar kesian kan diri sendiri. Aku perlu tanamkan dalam otak aku, enough is enough. You deserve to be happy, you deserve to live lifeBila aku tengok diri aku, tenung diri aku. Umpama aku tenung diri aku bukan sahaja dari sudut yang luar. Sampai dalam diri aku pun aku tenung sekali. Sampai aku boleh rasa aku menangis kat dalam hati aku, cuma tak ternangis kat luar sahaja.

Aku selalu sedapkan hati aku. Aku selalu cakap dekat diri aku bila aku rasa dissapointed dengan sikap orang yang buat aku.Tenangkan diri sendiri,sebenarnya bagi aku mungkin satu kelebihan bagi aku. Sebab yang tahu diri aku dari dulu sampai sekarang, ialah diri aku sendiri. Aku tahu baik buruk aku, lemah kuat aku. Semua aku yang tahu. Macam orang lain, aku tahu. Mungkin bila engkau baca post post aku, kau akan nampak, yang aku susah nak pandang sesuatu sudut tu dengan in a positive way. The truth is, I am trying to figure out my innerstrength back again. You can't always blame me for all the times I've been down and dissapointed. That's life. Everybody went thru a hard time, and maybe this is the time for me especially when everything falls down instantly. But I am just trying my best, to stand up again. Rasa dalam hati aku itu masih sama, mungkin susah nak ubah. Tapi,aku akan bangkit. Kau tunggu.


PASTFUTURE

O W N E R
Basic Biography

- Name : Nur Farah Hafizah Binti Abdullah
- Nickname : Just more comfortable, Farah
- Birthday : 07/August/1994
- Years : 19 years old
- Current City : Malacca
- Status : Azeem's
S O U L M A T E
I wish we can be together, Azeem Bin Abdul Rahman

Daisypath Anniversary tickers


C B O X


H I S T O R Y

  • Freedom
  • A new beginning, my new beginning.
  • Kenapa EX?
  • Adakah ini kelukaan?
  • Kesabaran.
  • I know you're not the best person in the world but...
  • Long Distance Relationship, who said it's not even...
  • Kalau EX BF/GF datang kembali
  • Can you completely accept someone regardless of th...
  • Hati ini masih kau miliki

  • D' Credits
    © Skin by Nur Aliaa Header by Atiqah Jaidin. Image from . Do tell me if I do not credit yours. Don't open my page source!